Kesää kohti

Toukokuu on monelle vuoden parasta aikaa. Luonnon vehreys ja valoisat illat hoitavat mieltä, pian on Suvivirren aika. Kevät on lupaus levosta ja vapaudesta, lomasta! Toisenlaisiakin tunnelmia on. Jollekulle lisääntynyt valo tarkoittaa lisääntyvää väsymystä, tai pohdintaa siitä kenen kanssa saan viettää kesäni. Onko joku, joka kutsuisi mökilleen käymään?  Onko joku, jolle voisin soittaa ja kertoa kuulumiseni?

Olipa edessä oleva kesä sinun kohdallasi millainen tahansa, seurakunta on sinua varten. Olet tervetullut kesän jumalanpalveluksiin, seuroihin ja laulutilaisuuksiin. Siellä voimme nähdä toisiamme ja tulla nähdyiksi. Samalla saamme levätä hyvä Jumalan kasvojen edessä. Diakoniatyöntekijät ja papit ovat tavattavissa läpi kesän, lapset ja nuoret kokoontuvat leireille. Näin seurakunta rauhoittuu kesällä perusasioiden äärelle. Olet tervetullut mukaan.

Siunausta sinun kesääsi! Olkoon se hyvä ja levollinen.

Jo joutui armas aika
ja suvi suloinen.
Kauniisti joka paikkaa
koristaa kukkanen.
Nyt siunaustaan suopi
taas lämpö auringon,
se luonnon uudeks luopi,
sen kutsuu elohon.

Virsi 571:1

Anu Kiviranta
Kirkkoherra

Alavan seurakunnan toimisto
Keihäskatu 5 B, 70620 Kuopio
Avoinna ma–pe klo 9–15
p. 040 4848 286, saara.hakulinen@evl.fi

Alavan seurakunnan pappeja ja tiloja voi varata esimerkiksi kirkollisia toimituksia ja perhejuhlia tai muuta toimintaa varten seurakunnan toimistosta.

Hautauksiin liittyvät asiat (myös tilavaraukset) hoidetaan hauta- ja puistotoimistosta, Siunauskappelintie 3, p. 010 5733 700 arkisin klo 10–14.

Kirkko kotonasi

Voit seurata messuja Alavan kirkosta suoratoistona Alavan seurakunnan Youtube-kanavalla.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Tallenne on katsottavissa viikon ajan.

Alavan seurakunnan uutiskirje

Alavan ajankohtaiset uutiset ja tapahtumat saat uutiskirjeestä.

Voit tilata kirjeen tämän linkin kautta.

Sosiaalisen median kanavat

Kirkkoherra
Alavan seurakunta
Keihäskatu 5 B