Aluevastuuryhmät

Järvi-Kuopion kahdeksalla eri alueella toimintaa suunnitellaan aluevastuuryhmissä. Vastuuryhmä tukee työntekijöitä aluetyön kehittämisessä, osallistuu alueseurakunnan toimintaan, toimii yhteistyöverkostona, käsittelee alueen toimintakertomuksen, -suunnitelman ja talousarvion sekä suorittaa seurakuntaneuvoston sille esittämät tehtävät.

Vastuuryhmän valmistelee aluepappi ja nimeää Järvi-Kuopion seurakunnan seurakuntaneuvosto. Vastuuryhmä valitaan neljäksi vuodeksi kerrallaan.

Vastuuryhmä ei ole olemassa siis hallintoa, vaan seurakuntalaista ja seurakunnan toimintaa varten. Se tekee seurakunnan työtä ja toimintaa tunnetuksi ja toimii työtoverina seurakunnan työntekijöille. Vastuuryhmän jäseniin voi olla myös yhteydessä.

Vastuuryhmät alueittain vuosina 2023–2026:

• Juankoski: Juho Antikainen, Niilo Hartikainen, Marjukka Heinänen, Jukka Hyväkkä, Raili Ihantola ja Marja-Sisko Pihl. Seurakuntaneuvoston edustajana on Soile Juvonen.
  • Kaavi: Kaarina Haatanen, Marja-Leena Huttunen, Kaija Julkunen, Jorma Räsänen ja Kati Sallinen. Seurakuntaneuvoston edustajina ovat Teijo Hassinen, Unto Kärkkäinen, Pirjo Rahunen ja Leena Räsänen.
  • Muuruvesi: Päivi Hagman, Kalevi Hakkarainen, Riitta Heikkinen, Pauliina Huhtala, Pirjo Meuronen ja Markku Niemilä. Seurakuntaneuvoston edustajana on Juha Nykänen.
  • Nilsiä: Pertti Juutinen, Tiina Kakkonen, Heikki Kinnunen, Irma Pekkarinen, Arja Poikela, Pertti Rissanen ja Eila Turunen. Seurakuntaneuvoston edustajina ovat Kari Ikonen, Raija Iskanius ja Jukka Parviainen.
  • Riistavesi: Ritva Halonen, Ossi Honkanen, Elina Korhonen, Pentti Laatikainen, Venla Leskinen, Mirja Repo, Heikki Vepsäläinen ja Anna-Liisa Väätäinen. Seurakuntaneuvoston edustajana on Katriina Kankkunen.
  • Säyneinen: Lottariina Arstila, Anita Föhr, Marjatta Kainulainen, Raija Kilpeläinen-Somero, Samuli Niemi, Pekka Niskanen ja Arja Partanen. Seurakuntaneuvoston edustajana on Salme Harjunen.
  • Tuusniemi: Anneli Asikainen, Leila Jolkkonen, Kati Miettinen, Lea Mustonen, Lauri Räsänen ja Esko Taskinen. Seurakuntaneuvoston edustajana on Soili Hanttu.
  • Vehmersalmi: Ritva Hiekkala (p. 040 722 5637), Juha Immonen (p. 050 362 4702), Riitta Junnila-Savolainen (p. 040 777 0717), Rainer Kettunen (p. 040 096 1531), Eija Liikonen (p. 040 752 3029) ja Juha Torvinen (p. 040 723 7970). Seurakuntaneuvoston edustajina ovat Anu-Kaisa Ruponen ja Tuula Tuunainen (p. 044 985 5587).

Kirkkoherra
Järvi-Kuopion seurakunta