Sinä annat vapauden

"Sinä annat vapauden, sinä annat rohkeuden, olla saan mikä oon."

Uudessa lastenvirsikirjassa on sävellettynä Frank Haahtelan 10-vuotiaana kirjoittama runo Sinä annat vapauden. Virren teksti kertoo lapsen näkökulmasta pelottavien ja vaikeiden tunteiden kohtaamisesta. Ylläolevassa sitaatissa oleva virren kertosäe muistuttaa riemullisesti siitä miten Jumala antaa vapauden ja rohkeuden ja voimaa olla sellainen millainen on. Tämä virsi on yksi Männistön seurakunnan lapsikuorolaisten lempivirsistä.

Kirkkovuodessa eletään nyt pääsiäisen juhla-aikaa. Jeesus voitti kuoleman. Ylösnousseesta Jeesuksesta säteilee elämään toivoa, iloa ja rohkeutta. Jeesus kuoli ja voitti kuoleman, jotta me saamme elää vapahdettuina.

Myös luonnossa elämä voittaa ja kevät tekee tuloaan.  Nyt kun uloslähteminen ja ulkona liikkuminen on helpompaa, kannustan sinua suuntaamaan kirkolle.

Kun liikun, silloin iloitsen ja aikaa ajattele en. Ihollani tunnen sen, ilmavirran raikkauden.

Pyhän Johanneksen kirkon kynnys on konkreettisesti matala, kirkkosali avara ja alttarikaiteelle on esteetön pääsy. Ihan jokainen on tervetullut Männistön seurakunnan toimintaan: Jumalanpalveluksiin, eri tilaisuuksiin, ryhmiin tai vapaaehtoiseksi erilaisiin tehtäviin juuri sellaisena kuin on. Toimintaa löytyy kaikenikäisille ihan joka viikko.

Pieni liekki rauhan luo, koko tilaan valon tuo.

Kaikki seurakunnan tapahtumat löytyvät Kuopion seurakuntien tapahtumakalenterista, mutta tässä muutama nosto tulevilta viikoilta:

Piispa Jari Jolkkosen kyselytunti ma 22.4 klo 18

Muskarimessu su 28.4 klo 10

Ilta kirkolla, kaikenikäisten yhteinen ilta, to 2.5 klo 18-20

Heltorstain pihakirkko to 9.5 klo 10

Iloisiin kohtaamisiin!

Tintti Tinkala

kanttori

Männistön Pyhän Johanneksen kirkko

Ampujanpolku 2, 70460 Kuopio
Avoinna arkisin klo 9–15
Seurakuntamestari 040 484 8386

Seurakunnan toimisto
Ampujanpolku 2, 70460 Kuopio
Asiointi arkisin klo 9-15 puhelimitse ja sähköpostilla eija.jaatinen@evl.fi
Pappien ja tilojen varaukset kasteita, vihkimisiä ja muita perhejuhlia varten

Hauta- ja puistotoimisto
Siunauskappelintie 3, 70110 Kuopio
010 573 3700 (soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua)
Arkisin klo 10-14
Papin ja tilan varaukset hautajaisia ja muistotilaisuutta varten

Kuopion ev.lut. seurakuntien keskusrekisteri
Museokatu 4, 70100 Kuopio
010 5733 100 (soitosta ei peritä erillistä palvelumaksua)
Avoinna arkisin klo 9-15
Virkatodistusten tilausLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkoherra
Männistön seurakunta
Ampujanpolku 2
70460 Kuopio

Toimistosihteeri
Männistön seurakunta
Ampujanpolku 2
70460 Kuopio
Alttarilla palaa 6 kynttilää ja alttarin vieressä pääisäiskynttilä. Alttarivaatteet ja kukat ovat valkoiset.
Pääsiäisaamun alttari Pyhän Johanneksen kirkossa

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Männistön Pyhän Johanneksen kirkko