Jumalanpalvelukset

Hiljentymistä ja hyvinvointia jumalanpalveluksista, joita vietetään pääsääntöisesti kirkoissamme sunnuntaisin ja pyhäpäivinä

• klo 10 Riistavesi, Juankoski, Nilsiä sekä Kaavi
  • klo 13 Tuusniemi, Muuruvesi, Säyneinen sekä Vehmersalmi.

Kuopion seurakuntien yhteiset suoratoistetut jumalanpalvelukset lähetetään Tuomiokirkosta. Sunnuntain jumalanpalvelusta on mahdollista seurata verkossa osoitteessa virtuaalikirkko.fi

Seurakunnat julkaisevat suoratoistoja ja tallenteita omilla Youtube-kanavillaan. Järvi-Kuopion seurakunnan jumalanpalveluksia Nilsiän kirkosta näet Järvi-Kuopion seurakunnan Youtube-kanavalta suorana lähetyksenä aina silloin, kun jumalanpalvelus pidetään kirkossa. Kanavalta voit seurata myös muita ajankohtaisia juttuja, musiikkia ja hartauksia.

Haluatko, että puolestasi rukoillaan seurakunnan jumalanpalveluksessa? Jätä esirukouspyyntö verkossa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Voit tulla hiljentymään, kuulemaan sanaa, laulamaan yhdessä, vahvistumaan Herran Pyhästä Ehtoollisesta. Seurakunta myös rukoilee sinun, läheisten ja lähimmäisten puolesta. Sytytämme kastetuille, avioliittoon kuulutetuille ja hautaan siunatuille lähimmäisille kynttilän sunnuntain jumalanpalveluksen esirukouksessa.

Jumalanpalveluksen valmistelusta ja toimittamisesta vastaavat

tehtävään kutsutut seurakunnan työntekijät yhdessä vapaaehtoistehtävissä olevien seurakuntalaisten kanssa. Vapaaehtoistehtäviin olet tervetullut:

• tekstinlukijaksi
  • kolehdin kantoon
  • esirukousavustajaksi
  • ehtollisella avustamaan
  • saarnan valmistamiseen ja toteuttamiseen
  • kuoroon ja muuhun musiikkitoimintaan
  • suntien tehtäviin ennen ja jälkeen Jumalanpalveluksen
  • kirkkokahvitarjoilun hoitamiseen

Kaikkiin tehtäviin perehdytetään. Ehtoollisavustajan tehtävään ja saarnaamiseen tarvitaan lisäksi kirkkoherran lupa.

Jumalanpalvelukset toimitetaan kirkkokäsikirjan mukaisesti. Käsikirja -ja kirkkovuoden ajankohdan mukaiseen aineistoon voit tutustua verkossa (linkki alla).

Ota rohkeasti yhteyttä aluepappiin, kanttoriin tai seurakunnan vapaaehtoistehtävissä toimiviin. Olet tervetullut jumalanpalvelukseen omana itsenäsi - hiljaa penkissä mietiskellen tai toimittamiseen yhdessä osallistuen.

Riistaveden kirkko ja kellot.

Kirkkoherra
Järvi-Kuopion seurakunta