Lapset ja perheet

Järjestämme monipuolista toimintaa lapsille ja lapsiperheille. Kerhoissa, tapahtumissa, retkillä ja leireillä on usein mukana varhaiskasvatuksen lastenohjaajat. Toimintaamme ohjaa kristillinen arvopohja. Haluamme kehittää toimintaamme yhdessä lasten ja perheiden kanssa, heitä kuullen.

Päiväkerhot

Päiväkerhot ovat kaikille avoimia, toiminnallisia kerhoja 3–5-vuotiaille lapsille. Kerhot ovat maksuttomia, kerran viikossa, 2,5 tuntia kerrallaan. Lapset saavat kerhossa leikkiä kavereiden kanssa ja vanhemmilla on mahdollisuus viettää hetki omaa aikaa. Päiväkerhojen kausisuunitelmassa huomioidaan mm. vuodenajat ja kirkkovuoden juhlat. Päiväkerhoon on etukäteen ilmoittautuminen. Mahdollisia vapaita kerhopaikkoja voi tiedustella oman alueen lastenohjaajilta tai p. 040 4888 622.

Kerhot kokoontuvat viikoilla 33–50. Kerhoja ei ole viikolla 42.

• Nilsiä seurakuntatalo ma klo 9–11.30 ja klo 13–15.30
  • Tuusniemi seurakuntakoti ti klo 9–11.30 ja päiväkotien Punainentupa ja Tuulentupa tiloissa vuoroviikoin pe klo 9–11
  • Kaavi seurakuntatalo to klo 9–11.30
  • Säyneinen kirkon kerhotila ti klo 12–14.30

Perhekerhot ja Leikkivä iltapäivä

Perhekerhot ja Leikkivä iltapäivä ovat kaikille avoimia kerhoja, jonne lapset voivat tulla yhdessä omien aikuisten kanssa. Tarjolla on yhteistä ohjelmaa, yhdessä oloa, leikkiä ja pientä tarjottavaa. Toiminta on maksutonta ja eikä sinne tarvitse ilmoittautua etukäteen.

Perheiden kerhot kokoontuvat viikoilla 35–50. Kerhoja ei ole viikolla 42.

• Kaavi seurakuntatalo ma klo 9.30–11
  • Muuruvesi Kylätalo (Rantatie 9) ti klo 9.30–11
  • Riistavesi Vanha pappila ti 9.30–11
  • Tuusniemi seurakuntakoti to klo 13–14.30
  • Nilsiä seurakuntatalo to klo 9.30–11
  • Vehmersalmi seurakuntakoti to klo 9.30–11
  • Juankoski virastotalon kerhotilat to klo 14–15.30 Leikkivä iltapäivä
  • Säyneinen kirkon kerhotila pe klo 14–15.30

Illat perheille

Illat perheille kutsuvat lapsiperheitä viettämään yhteistä aikaa ja tapaamaan muita perheitä mukavan tekemisen merkeissä. Perheiden illoissa vaihtuvaa ohjelmaa, leikkiä, pelailua, puuhapöytä ja pientä iltapalaa. Illat ovat kaikille avoimia, maksuttomia ja ei etukäteen ilmoittautumista.

Iltoja on satunnaisina ajankohtina eri alueilla. Tarkempaa tietoa paikoista ja ajankohdista saa Järvi-Kuopion seurakunnan tapahtumat-verkkosivulta.

Puuhis puuhakerho

4–5-vuotiaiden ja eskari-ikäisten kerho, joka tarjoaa lapsille monipuolista toimintaa ikätovereiden seurassa. Kerhossa lapsi huomioidaan yksilönä ja hän saa harjaannuttaa sosiaalisia taitojaan. Puuhiksessa on monipuolista innostavaa toimintaa sisällä ja ulkona, hetki rauhoittumiselle ja mukaan voi ottaa omaa välipalaa. Puuhis on maksuton ja toimintaan on ennakkoilmoittautuminen. Mahdollisia vapaita paikkoja voi tiedustella lastenohjaaja Sarilta p. 040 4888 610. Kerho on kaikille avon ja osallistuminen on maksutonta.

Puuhis kokoontuu viikoilla 33–50. Kerhoja ei ole viikolla 42.

• Muuruvesi Kylätalo (Rantatie 9) to klo 13–16

Kesis

Kesis on monipuolista maksutonta kesätoimintaa 4–9-vuotiaille lapsille. Kaksi päiväiset Kesikset kokoontuvat jokaisessa alueseurakunnassa viikoilla 23 ja 24. Perhekesis kokoontuu Säyneisessä yhtenä päivänä. Mukaan tarvitaan omat eväät ja säänmukainen ulkoiluvaatetus.

Kesiksiin ilmoittaudutaan verkossa. Tieto kesispaikasta lähetetään huoltajan sähköpostiin. Kesispaikat jaetaan vasta ilmoittautumisen jälkeen. Mikäli kaikki eivät mahdu ryhmään, etusijalla on kirkkoon kuuluminen, ikäjärjestys vanhimmasta nuorempaan ja ilmoittautumisaika.

Tarkempaa tietoa ja ilmoittautumisohjeet ilmestyvät seurakunnan nettisivuille huhtikuussa 2025.

Tyttö- ja poikalapsi.

Keskustie 2