Musiikki

Mitä olisi seurakunnan elämä ilman musiikkia? Ainakin köyhempää se olisi - musiikki on seurakunnan elämässä mukana monella tavalla.

Hengellinen musiikki on rukousta, kiitosta ja ylistystä. Se on olennainen osa seurakunnan elämää. Musiikki rikastuttaa ja syventää jumalanpalveluselämän, kirkollisten toimitusten sekä seurakunnan elämän sanallista antia. Musiikki tuo myös lohtua surun hetkellä.

Alueellamme toimii monia kuoroja. Jos haluat osallistua kirkon musiikkiin muutenkin kuin liittymällä yhteiseen lauluun, ota yhteyttä seurakunnan kanttoreihin, joilta saat lisätietoja kuorotoiminnasta.

Lisäksi järjestämme alueellamme konsertteja eri kirkoissamme.

Laulattaako? Alueellamme toimii monia kuoroja

Kirkkokuorot

• maanantaisin klo 10–12 Säyneisen seurakuntasali
  • torstaisin klo 15–16.30 Juankosken Ylösnousemuksen kirkon pikkusali
  • torstaisin klo 15–16.30 Tuusniemen seurakuntakodin kirkkosali
  • torstaisin klo 16–18 Muuruveden seurakuntasali
  • torstaisin parittomilla viikoilla klo 17.30–19 ja parillisilla viikoilla klo 15–20 Riistaveden kirkko
  • torstaisin klo 18–20 klo Nilsiän seurakuntakoti
  • torstaisin parittomilla viikoilla klo 15–16.30 ja parillisilla klo 17.30–19 Vehmersalmen kirkko

Muu kuorotoiminta

• Matalan kynnyksen laulupiiri torstaisin klo 9.30–10.30 Nilsiän seurakuntakoti
  • Toiminnallinen musakerho Onnenhippunen torstaisin klo 15–15.45 Nilsiän helluntaiseurakunnan tiloissa, Nilsiäntie 662. (Kuoro on tarkoitettu alle 13 v. lapsille).
  • Naiskuoro Tuustytöt torstaisin klo 16.30–18 Tuusniemen seurakuntakodin kirkkosali
  • Gospelkuoro Vox Pulina torstaisin klo 18–20 Nilsiän seurakuntakoti
  • Vauvamuskariperiodi klo 10–10.45 Nilsiän seurakuntakoti ja klo 14–14.45 Riistaveden seurakuntakodin takkahuone

Haluatko tulla vapaaehtoiseksi musisoijaksi?

Osaatko laulaa tai soittaa jotakin soitinta? Haluaisitko silloin tälloin osallistua jumalanpalveluksen tekoon? Jumalanpalvelus on koko seurakunnan juhla, joten kutsumme sinua osallistumaan. Jos innostuit, ota yhteyttä kanttoreihin.

Avuksi juhlan suunnitteluun

Perhejuhlien musiikkivalintoja suunnitellessasi voit tutustua virsikirjan virsiin virsikirja.fi -sivustolla.

Lakesingers-lauluyhtye

Järvi-Kuopion kanttoreiden ja yhden papin muodostama lauluyhtye, joka on perustettu vuonna 2020. Lakesingers on julkaissut Järvi-Kuopion Youtube-kanavalla musiikkia ja hartauksia. Katso ja kuuntele heidän musiikkiesityksiä Lauluyhtye Lakesingers -linkistä.

Pianonsoittaja.

Järvi-Kuopion seurakunta Nilsiä Säyneinen
Nilsiäntie 59
73300 Nilsiä
Järvi-Kuopion seurakunta Juankoski Muuruvesi
Paasikoskentie 1
73500 Juankoski
Järvi-Kuopion seurakunta Kaavi Tuusniemi
Kirkkorannantie 1
73600 Kaavi

Hei! Minut tavoittaa parhaiten puhelimitse tai sähköpostitse. Päänsääntöiset työpäiväni ovat ke–su.

Järvi-Kuopion seurakunta Riistavesi Vehmersalmi
Syrjäntie 37