Kesäinen musiikkituokio

to 1.8. klo 13.00 – to 1.8. klo 13.45
Otto Virtasen kädessä fagotti. Soini Virtanen urkujen ääressä.

Puijon kirkon kirkkosali

Fagotin lumoissa.

Isä ja poika Otto (fagotti) ja Soini Virtanen (piano ja urut) pitävät jo kolmannen vuotuisen hyväntekeväisyyskonserttinsa, tällä kertaa Puijon kirkossa 1.8. kesäisessä musiikkituokiossa

Tänä vuonna ohjelmistossa on Franz Schubertin Winterreise-laulusarjan lauluja fagotille ja pianolle sovitettuna, sekä barokkimusiikkia fagotille ja uruille.

Konserttiin on vapaa pääsy ja käsiohjelmasta voi halutessaan lahjoittaa 10 €, joka ohjataan kirkon avustuksena Ukrainan hädänalaisille.

Otto Virtanen on opiskellut fagotinsoittoa Sibelius-Akatemiassa, Tanskan Kuninkaallisessa musiikkikorkeakoulussa ja Pariisin konservatoriossa opettajinaan mm. László Hara, Jussi Särkkä, Asger Svendsen ja Pascal Gallois. Hän toimii Radion sinfoniaorkesterin 1. soolofagotistina ja on lisäksi aktiivinen kamarimuusikko. Otto on myös säveltänyt ja sovittanut musiikkia monenlaisille kokoonpanoille. Hänen viimeisin työnsä on intendentti Tuula Sarotien kunniaksi RSO:n kevään 2024 päätöskonsertissa ylimääräisenä esitetty orkesterisovitus Schumannin laulusta Widmung.

Soini Virtanen opiskelee kirkkomusiikkia Sibelius-Akatemian Kuopion yksikössä. Uruissa häntä opettaa Outi Keskisipilä ja Mikko Korhonen. Soini toimii Alavan seurakunnan kesäkanttorina ja ehtii opintojen ohessa myös konsertoida. Kanttorina Soinin sydäntä lähellä on monipuolinen musiikin tekeminen joka sisältää paljon käyttömusiikin harjoittelua, säveltämistä, sovittamista ja improvisointia.
  • Aikuisille Aikuisille
  • Musiikki Musiikki